sobota, 21 stycznia 2012

Torcik tiramisu i ciasto trudnopowiedziećjakie na Dzień Babci i Dziadka :)

Pamiętajcie, że ja nie wrzucam przepisów wyszukanych i często korzystam z gotowców (biszkopty, kremy, sosy itp.). Ja po prostu gromadzę tu sobie różne takie rzeczy :D

Tiramisu posiada na spodzie biszkopty nasączone kawą (bez alkoholu, bo Miśka jeszcze popija :)) krem z torebki, znów biszkopty i znowu krem, na górze oczywiście kakao!

A ciasto... trudno uwierzyć, ale upiekłam biszkopt:
- 6 jaj
- 4 łyżki cukru
- 4 łyżki mąki
- 2 łyżki kakao

Białka ubić, dodać cukier i pojedyńczo żóltka. Później dosypać mąkę i kakao i wymieszać delikatnie łyżką.
Piec 40 minut w 175 stopniach.
Przełożyłam kremem do karpatki. Na górze wiśnie ze słoika (zagotowane z żelatyną, cukrem i kieliszkiem rumu).

Buziaki dla Babć i Dziadków!


2 komentarze:

  1. To będzie mój następny wypiek :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu ty mi radziłaś otręby żytnie do sypanego ciasta prawda?
    Już 2x robiłam, zdecydowanie lepsze niż z kaszą!

    OdpowiedzUsuń