niedziela, 15 grudnia 2013

Rolada jagodowa

Na ciasto:
- 2 jajka
- 60g cukru (ok. 5 łyżek)
- 20g mąki pszennej (ok. 1 łyżka)
- 30g mąki ziemniaczanej (ok. 1 łyżka)
- pół łyżeczki proszku do pieczenia

Na krem:
- 330ml śmietany 30%
- 2 łyżeczki żelatyny
- 2 łyżki cukru pudru
- 0,5-1 szklanka jagód (lub innych owoców)

Jajka miksujemy na pianę, dodajemy cukier i dalej miksujemy piankę :)
Dodajemy wszystkie suche i już wolniej miksujemy do połączenia składników.
Wykładamy na wyłożoną papierem blachę. Ja chyba użyłam za wąskiej, bo mi się rolada tylko owinęła wokół kremu, ale to nic :P Następnym razem wyłożę na piekarnikową dużą blaszkę...
Piec około 20 minut w 180 stopniach.
Wyjąć gorące ciasto, przykryć papierem do pieczenia posmarowanym olejem i zwinąć w roladę. Po 30-40 minutach rozwinąć i posmarować przygotowanym kremem, zwinąć i do lodówki~(najlepiej na noc).

A krem...
Ubiłam śmietanę, dodałam rozpuszczoną i wystudzoną żelatynę (rozpuszczona w minimalnej ilości wody), 2 łyżki cukru pudru i na koniec jagody. Miksowałam chwilkę, żeby jagody puściły kolor i smak :)


9 komentarzy:

  1. Mniaaammm.... Wyglada doskonale i pewnie tak smakuje:) Przepisuje sobie przepis:P
    Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, ależ apetycznie wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. wyślesz mi priorytetem? w bąbelkowej?
    omommomom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to chyba następną, bo tej dawno nie ma :)

      Usuń
  4. do mojej kawy idealny duet !!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana jak Ty to wszystko godzisz, siebie uwazam za zorganizowaną ale przy tobie blado wygladam ;)
    Buziak
    ps. jak tam mlodziak kochany ?

    OdpowiedzUsuń
  6. od wrzesnia 3 latki w UK obowiazkowo chodza na 3 godz. tak ze chcac, niechcac idzie do przedszkola. Z jednej strony dobrze a z drugiej mi smutno, juz taka duza bedzie eh..

    OdpowiedzUsuń